True Lecithin

 

Stosowanie True Lecithin będzie pomocne w sta­nach takich, jak:

  • nerwowość, przemęczenie;
  • problemy z koncentracją, pogorszenie pamięci;
  • neuropatie alkoholowe;
  • zwiększone obciążenie psychiczne lub fizyczne.

 

Lecytyna - poprzedniczka acetylocholiny, podsta­wowy składnik powłoki mielinowej mózgu i włókien nerwowych (17% peryferyjnego systemu nerwowego i 30% mózgu).

Lecytyna przyczynia się do przyśpieszenia procesów utleniania, wspiera prawidłową wymianę tłuszczów, usprawnia pra­cę mózgu i całego układu krwionośnego, wspiera przyswajanie witamin A, D, E i K, wzmacnia system obronny organizmu przed substancjami trującymi, pobudza wydzielanie żółci, tworzenie erytrocytów oraz hemoglobiny.

Głównymi składnikami lecytyny są: cholina i inozytol, należące do witamin grupy B, istotnych dla zachowa­nia równowagi cholesterolowej oraz prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i krwionośne­go. Cholina uczestniczy w  syntezie hormonów, w wyniku której wytwarzana jest acetylocholina, naj­ważniejszy spośród neuromediatorów. Inozytol jest pomocny dla prawidłowego funkcjonowania i wzrostu komórek nerwowych, dla utrzymania niezakłóconej pracy mózgu, wątroby, trzustki, a także soczewki oka. Lecytyna wspiera wiele procesów bioche­micznych. Jako antagonista cholesterolu sprzyja pro­cesowi jego usuwania, wiążąc go w reakcji z kwasami żółciowymi, zapobiegając w ten sposób tworzeniu się kamieni w woreczku żółciowym.

Lecytyna bierze także udział w odbudowywaniu struktury błon komórkowych, przyczynia się do poprawy krążenia krwi oraz usprawnienia  funkcjonowania mózgu, zapobiega dolegliwościom żołądka i jelit oraz powstawaniu nadwagi.

Ustalono, że lecytyna roślinnego pochodzenia jest bardziej skuteczna od lecytyny odzwierzęcej. Lecytyna wyprodukowana w procesie syntezy we­wnątrz organizmu, to zaledwie mała cząstka jego dziennego zapotrzebowania. Z uwagi na to niezbęd­ne jest uzupełnianie porcji lecytyny podawaniem jej z zewnątrz. Niedobór lecytyny powoduje rozdrażnie­nie, zwiększoną podatność na zmęczenie, pogorsze­nie pamięci i zdolności do koncentracji, bezsenność.

Lecytyna znajduje się w składzie błon komórkowych zwierząt, roślin i mikroorganizmów. O jakim organie ludzkim by nie mówić, zawsze usłyszymy: "Lecytyna". Jest to podstawowa składowa błon komórek mózgu i włókien nerwowych (17% obwodowego układu nerwowego i 30% mózgu), co oznacza, że kluczowe działanie lecytyny skierowane jest na mózg i układ nerwowy.

Główne składniki lecytyny to podobne do witamin (z uwagi na to, że są syntetyzowane w organizmie) substancje cholina (witamina B4) i inozytol (witamina B8).

Lecytyna i układ nerwowy
Lecytyna korzystnie wpływa na pracę ośrodkowego układu nerwowego, biorąc udział w stymulowaniu życiowo ważnych funkcji kory mózgowej. Cholina jest niezbędna dla syntezy acetylocholiny - najważniejszego neuroprzekaźnika, który zapewnia przekaz impulsu nerwowego do OUN, aktywizując działalność intelektualną, twórcze działania, polepszając pamięć. Inozytol jest absolutnie niezbędny dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania komórek rdzenia kręgowego. Ustalono również, że, regulując w organizmie bilans miedzi i cynku, sprzyja on obniżeniu nerwowości i rozdrażnienia, tj. posiada działanie uspokajające.

Lecytyna i układ naczyniowo-sercowy
Lecytyna sprzyja obniżeniu poziomu cholesterolu we krwi, polepsza płynność krwi, hamując rozwój miazdzycy. Pełni ona rolę emulgatora cholesterolu i trójglicerydów, hamując powstawanie blaszek miażdżycowych na ściankach naczyń krwionośnych. Po drugie, zwiększa poziom "dobrego" cholesterolu o wysokiej gęstości lipoprotein (HDL) i zmniejsza poziom "złego" cholesterolu o niskiej gęstości (LDL), co pozwala unormować zawartość lipidów we krwi i tym samym zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca. Oprócz tego, cholina bierze udział w tworzeniu metioniny, dzięki której wydalany jest nadmiar homocysteiny - aminokwasu, niszczącego ścianki naczyń krwionośnych i powodującego choroby sercowo-naczyniowe.

Lecytyna i wątroba
Lecytyna bierze udział w regulacji procesów wymiany tłuszczów. Znajduje się ona w składzie szczególnych kompleksów - lipoproteidów, które pełnią rolę transporterów lipidowych we krwi. Dlatego w obecności lecytyny lipidy są szybciej uwalniane z wątroby i są odkładane w tkance tłuszczowej oraz transportowane do innych organów. Przyjmowanie lecytyny w wystarczającej ilości ma korzystne profilaktyczne działanie na wątrobę: jest ona oczyszczana z nadmiaru tłuszczu, znikają objawy otłuszczenia. Oprócz tego, lecytyna przyspiesza strukturalną regenerację zniszczonych tkanek wątroby przy toksycznym działaniu lekarstw, wirusów, nikotyny i narkotyków.

Lecytyna i układ rozrodczy
Lecytyna odgrywa ważną rolę dla funkcji rozrodczych organizmu z uwagi na to, że deficyt inozytolu, zawartego w lecytynie, moze spowodować bezpłodność zarówno u kobiet, jak i męzczyzn. Jest szczególnie ważna dla rozwoju płodowego dziecka i noworodków, o czym świadczy wysoka zawartość choliny w mleku matki, przy czym największa jej ilość odnotowana jest przez kilka pierwszych dni po porodzie. Cholina, dostarczana dziecku w pierwszym roku życia, dobroczynnie wpływa na rozwój jego zdolności umysłowych w przyszłości.

Lecytyna i wzrost
Będąc witaminą wzrostu, inozytol jest niezbędny dla dzieci i młodzieży. Badania wykazały, że bierze on udział w procesie replikacji DNA oraz syntezie białek i, co za tym idzie, sprzyja szybkiemu wzrostowi kości i zwiększeniu masy mięśniowej.

Lecytyna i wzrok
Lecytyna jest ważna dla normalnego funkcjonowania układu wzrokowego, wprowadzenie jej do diety zapobiega zmęczeniu oczu i różnym zaburzeniom widzenia.

Lecytyna i skóra
Lecytyna to jeden z najważniejszych naturalnych antyutleniaczy, chroniących skórę przed działaniem wolnych rodników. Sprzyja ona regeneracji funkcji obronnych skóry, ulepsza procesy odżywcze i detoksykację, aktywuje wymianę lipidową. Bez lecytyny niemożliwy jest proces tworzenia nowych i regeneracji uszkodzonych komórek. Właściwości te sprawiają, że lecytyna jest niezastąpiona przy łuszczycy, egzemie, świerzbie i innych chorobach.


Lecytyna:

  • wpływa na obniżenie cholesterolu,
  • zwiększa odporność organizmu na substancje toksyczne,
  • stymuluje przyswajanie w jelitach kwasów tłuszczowych,
  • promuje powstawanie erytrocytów i hemoglobiny,
  • jest podstawą mieliny powłoki komórek nerwowych i włókien, 
  • przyczynia się do zapobiegania i leczenia chorób związanych z zaburzeniami układu nerwowego,
  • ma korzystny wpływ na rozwój mózgu, poprawia pamięć,
  • zwiększa uwagę, koncentrację dzieci,
  • sprzyja przyswajaniu witamin (100%), zwłaszcza rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak witaminy A, D, E, K.



Lecytyna
znajduje się w wielu środkach spożywczych, na przykład w soji, zbożach, drożdżach browarnianych, rybach, żółtkach jaj i innych. Lecytyna jest obecna w mleku kobiet, które zapewnia sprawny rozwój układu nerwowego u niemowląt. W mleku krowim nie ma lecytyny.

Lecytyna - główny składnik mieliny warstwy ochronnej błony komórek nerwowych i włókien. Około 30% mieliny ośrodkowego układu nerwowy składa się z lecytyny. Izolacja tkanek otaczających mózg i kręgosłup oraz tysiące mil nerwów w 66% składają się z lecytyny. U osób cierpiących na stwardnienie rozsiane, liczba lecytyny jest poniżej normy.

Ilość lecytyny konieczna do uzupełnienia zależy od ogólnego stanu ciała i intensywności obciążeń. Przy obciążeniach fizycznych, ilość lecytyny w mięśniach zwiększa się. Zwiększa to ich wytrzymałość. Z wiekiem liczba lecytyny spada. Jej brak powoduje naruszenie układu nerwowego i pojawienie się drażliwości, syndromu chronicznego zmęczenia, wyczerpania mózgowego. 

Suplement diety nie może być stosowany jako substytut (zamiennik) zróżnicowanej diety.

 

Składniki: surowa płynna lecytyna, substancje pomocnicze (olej sojowy, żelatyna).

 

Alternative flash content

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

Get Adobe Flash player

Jak zamawiać