Szkodliwe kontra zdrowe...


      Różnorodnych produktów spożywczych z dnia na dzień jest coraz więcej. Z każdej strony jesteśmy atakowani nowościami ze świata kulinarnego, które mają nie tylko cieszyć nasze podniebienie, ale także (jak zapewniają reklamy...) zapewniać nam wysmienite zdrowie.


Ale czy tak jest naprawdę?

Czy napewno to, co jemy jest dla nas zdrowe?

Czy wręcz przeciwnie codziennie trujemy siebie i nasze rodziny, co gorsza robiąc to na własne życzenie...






 
Produkty szkodliwe:

  • ocet
  • produkty konserwowane
  • cukier
  • sól
  • transtłuszcze (olej rzepakowy, margaryna)
  • serki topione
  • mięso czerwone dla kobiet, białe dla mężczyzn
  • śledzie małosolne
  • jedzenie typu fast food
  • lody
  • śmietana z długim terminem ważności
  • produkty genetycznie modyfikowane (arachidy, kukurydza, fasola, groch, ziemniaki)
  • słodycze
  • suszone morele, śliwki
  • czekolada mleczna
  • lizaki
  • dropsy
  • marmolada
  • cukierki nadziewane
  • dżemy
  • rogaliki
  • buliony
  • płatki śniadaniowe
  • grzyby
  • wędzone kiełbasy
  • chipsy
  • vegetta
  • sosy sojowe
  • majonez
  • ser żółty wędzony
  • kasza manna



Produkty zdrowe:

  • chałwa
  • karmelki
  • kasze: gryczana, kuskus, owsiana, jęczmienna (nie błyskawiczne)
  • ryż (nie z Wietnamu)
  • wszystkie zboża
  • płatki ze zboża
  • muesli bez orzechów (orzechy dodawać samemu)
  • groszek (niemodyfikowany)
  • cielęcina, baranina + zioła (dla kobiet 2 x w tygodniu), kurczak (dla mężczyzn 1x w tygodniu) - domowe można częściej
  • ryby - małasolne, morskie, mrożone itd.
  • przyprawy - czosnek, goździk itd. - patrz Odżywianie przeciwpasożytnicze
  • owoce - w sezonie ile się chce - morele, brzoskwinie, jabłka, śliwki, cytryna, grejfrut (nie wskazany dla dzieci i mężczyzn), jagody, czarna, czerwona porzeczka, suszone wiśnie
  • warzywa - kapusta, brokuł, rzodkiewka, kabaczek, bakłażan, papryka, marchew, burak czerwony, ziemniak (najlepsze pieczone, lekko niedogotowane)
  • makarony (aldente)
  • kefir (najlepiej robiony przez siebie), mleko (ale nie kupowane w sklepie), jogurty domowe
  • jak najwięcej zielonego!!!



Powyższa lista produktów została opracowana w oparciu o wykład profesor Olgi Butakowej, głównego specjalisty od żywienia i żywności modyfikowanej w UNESCO oraz członka klubu CORAL CLUB International.
 

Alternative flash content

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

Get Adobe Flash player

Jak zamawiać