Dla równowagi pH


 

Dieta "kwaśno - zasadowa"



       Zachowanie równowagi pH (czyli równowagi kwasowo - zasadowej) w organizmie jest podstawą dla utrzymania zdrowia. Zakwaszenie organizmu jest główną przyczyną wielu schorzeń i chorób. W prawidłowo przygotowanym posiłku powinno znajdować się produktów o zasadowym niż o kwaśnym pH. Im większy stopień zakwaszenia organizmu, tym więcej produktów zasadotwórczych powinna zawierać nasza dieta. Z odpowiednią wiedzą dotyczącą produktów spożywczych, można z łatwością skomponawać posiłki tak, aby dotarczały organizmowi wystarczającą ilość produktów o kwaśnym, jak i zasadowym pH.


Poniższe listy produktów zostały opracowane w oparciu o wykład profesor Olgi Butakowej, głównego specjalisty od żywienia i żywności zmodyfikowanej w UNESCO oraz członka klubu CORAL CLUB International.



Produkty kwasotwórcze:
 

  • kasze
  • makarony
  • wszystkie białka
  • ryby
  • mięso
  • cukier
  • papierosy
  • kawa
  • herbata
  • alkohol
  • jajka
  • sery
  • tłuszcze zwierzęce
  • chleb
  • bób
  • orzechy
  • nasiona ze słonecznika
  • pomidor
  • bakłażan
  • morele  
  • jabłka

Produkty zasadotwórcze:

  • masło roślinne
  • mleko (pH 6,6 - zbliżone do neutralnego, ale nadal kwaśne!!!)
  • mięta
  • migdały
  • rodzynki
  • warzywa gotowane
  • ziemniaki
  • owoce suszone
  • fasolka strączkowa
  • kapusta (każda)
  • marchewka
  • czerwony burak
  • twaróg
  • brazylijskie orzechy
  • kasztany
  • figi
  • awokado
  • olej tłoczony na zimno
  • cukier z trzciny
  • sól morska
  • bazylia
  • banan
  • śledź
  • karczoch
  • koper
  • szpinak
  • pigwa
  • kabaczek (cukinia)
  • kukurydza
  • serwatka
  • żółtko
  • mleko z soji
  • arbuz
 


Alternative flash content

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

Get Adobe Flash player

Jak zamawiać